onsdag 14. januar 2009

Bedre i dag

I dag var Lady mye bedre, men ikke helt bra enda heller. Lady fikk være med på jobb i dag, slik at vi kunne ta oss en tur til dyrlegen. Men før jeg kunne kjøre på arbeid måtte jeg være med til Trondheim, Sigbjørn måtte på jobb først. Jeg måtte jo ha bilen og da ble det bytur. På turen hjem fikk jeg prøvd noe nytt, i den ene tunellen er det en sånn fin fotoboks som en sjelden gang fotograferer folk som kjører forbi. Den knipset ett fint lite bilde av meg på turen hjem. Tror det blir ett dyrt bilde :D Hadde vel gått litt for fort akkurat der :S
Kjørte på arbeid og var der til kl 9, da åpnet dyreklinikken og jeg kunne få komme med Lady med en gang. Innen relativt kort tid fikk vi komme inn til dyrlegen og hun mente det samme som jeg. Lady har hatt et lite slag. Men heldigvis virket det som om de fleste symptomene hadde gått tilbake. Nevrologisk sett så var hun frisk igjen.
En annen ting som dyrlegen fant ut var at Lady har fått en bilyd på hjertet, det er jo noe som kan komme hos eldre hunder og det må vi følge med videre. Hun anbefalte å ta en røntgen for å se om det er noe væske i lungene eller rundt hjertet. Så det må vi gjøre når situasjonen har roet seg litt ned.
Ble ganske beroliget av den beskjeden, jeg kunne få henvisning til både MR og ultralyd (av hjertet) hvis jeg ønsket det, men synes ikke Lady skal gjennomgå mer enn nødvendig. Og siden det ikke vil ha noen betydning for evt. behandling, så synes jeg Lady skal slippe de undersøkelsene.

På kvelden begynte hun å bli litt nervøs igjen, hun reagerer bare kaninene hopper i buret sitt og det har hun aldri gjort før. Må nok følge med henne framover for å se om det bedrer seg eller blir verre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar