tirsdag 13. januar 2009

Lady er ikke i form

I dag har jeg begynt å forstå at Lady begynner å bli gammel. Hun er ikke i form i dag. Ikke vil hun ha noe kos, står bare å stresser. Hun maser om å ut, og når hun får ut så vil hun inn igjen. Virker ikke helt som om hun vet hva hun vil. Hun virker helt fjern i blikket til tider, blank på øynene og så blir hun vanlig igjen. Hun kan gå seg på ting, og føttene virker som om de svikter på henne av og til. Ringte dyrlegen, vakttelefonen, og der fikk jeg beskjed om å avvente til i morgen. Trodde vakttelefonen var til for akutte tilfeller jeg. Men nei da, de er bare flinke til å si "vent til i morgen".
Men etter mange telefoner fram og tilbake, fikk jeg tak i en av dyrlegen på Fannrem. Han sa det samme som Hanne hadde sagt litt tidligere på kvelden, og det samme som jeg frykter selv. Hun kan ha fått et lite slag. Så resten av kvelden blir det nok bare å følge med på hva som skjer med Lady, krysser fingrene for at hun ikke blir dårligere.
I morgen tidlig blir det en tur til dyrlegen, da skal hun få en helsjekk. Da er det bare å håpe at hun har blitt bedre og at det ikke er noe alvorlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar