mandag 9. juni 2008

Appellmerkeprøve

I dag har jeg og Lady prøvd oss på appellmerke. Var ikke helt sikker på hvordan gammel-mora ville gjøre det, men måtte prøve allikevel.

Tannvisningen gikk over all forventning. Lady har jo hatt tendens til å knurre når noen ville se på tennene hennes, men i dag satt hun pent og ikke en lyd. Fikk en fin 10'er.
Lineføringen var helt grei den også. Hun ble hengende litt etter et par ganger, men var fornøyd med innsatsen hennes. Fikk 9.
Fri ved foten gikk bra helt til første helomvendingen. Da falt hun ut litt, og kom på feil side av meg. Men kom seg raskt på riktig plass og vi kom oss gjennom den øvelsen også. Fikk 8.5.
Dekk fra hold tullet hun litt. Hun la seg ned på første kommando, men reiste seg opp igjen med en gang. Det regnet jo og var ganske ekkelt å ligge. Men hun la seg ned igjen på andre kommando og ble liggende. Rask sitt og vi fikk 8.5.
Innkallingen var jeg ganske spendt på. Hun har travet ved innkalling i det siste. Men i dag hadde hun en rolig og avbalansert galopp. Perfekt inn på plass, og vi fikk 9.5. Fikk trekk for farten.
Stå under marsj gikk også bra. Hun stoppet med en gang og satte seg raskt ned. Fikk 9.5, vet ikke hvorfor vi fikk trekk. Men jeg var kjempefornøyd jeg da.
Enkeltdekk i 2 min. er noe vi aldri har trent på. Men det gikk kjempebra. Hun dekket ned med en gang og jeg gikk i fra. Tror nesten dette var verre enn 2 min med skjult fører. Jeg var jo ikke sikker i det hele tatt om hun ble liggende eller ikke. Men hun lå pent hun. Vi fikk 9.5 på den også. Helhetsinntrykket fikk vi 8.5 på, og da var appellmerket i boks. Lady hadde vært kjempeflink, selv om det regnet kjempemasse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar