lørdag 8. november 2008

Utstilling på Orkanger

Da var det endelig utstilling igjen. Chip skal på sin første offisielle utstilling, Breeze og Melita i valpeklassen. Både Chip og Breeze hadde oppmøte kl. 9, så jeg måtte prøve å få flyttet valpene litt. Heldigvis gikk det bra og jeg fikk stilt begge to.
Chip var først inn i ringen, med startnr. 1 også :) Gizmo, broren til Chip stilte også. Og så var det en hanne fra New Thinking. 3 jevngamle gutter i ringen. Dommeren var Colette Muldoon. Chip stilte seg pent opp og travet fint hele tiden. Fikk en fin kritikk (som er skrevet på resultatsiden) og fikk rød-sløyfe. Gizmo fikk en fin kritikk han også, men endte opp med blå. Fedon av New Thinking fikk rød han også. Så var det beste junior som skulle velges. Chip ble satt som nr. 2 og Fedon nr. 1. Vi fikk med oss en HP da. Fornøyd med resultatet jeg. En fin kritikk er bestandig fint å få :)
Chip stilles
(bildet har jeg knabbet, med tillatelse fra Elisabeth)
Må også gratulere Janne og Mosa i dag med CERT og BIR.

Så var det å løpe rett bort til den andre ringen der Breeze skulle stilles. Breeze var eneste tispe på 4-6 mnd. Hun stod pent og travet fint hele tiden. Vel, nesten hele tiden, et par små byks var det. Men en fin kritikk fikk hun også. Fikk 1, og måtte vente til den andre tispen ble stilt. Det var Tamburenga's Echo of Indiana. De fikk også 1, og så var det på tide å møtes i ringen :) Breeze travet pent nå også, og hun endte opp som beste tispe og BIR. Har desverre ingen bilder av meg og Breeze, så dere får bare tro meg når jeg skriver at hun var kjempeflink :)

Melita ble stilt i dag hun også. Siden jeg var ferdig med mine to, så stilte jeg henne også. Det gikk veldig bra. Hun travet fint, ikke noe hopp og sprett. Det var litt vanskeligere å få henne til å stå, men det gikk på et vis det også. Må nok trene litt på stå med henne framover. Men fikk vist henne bra og hun ble 2 beste tispe.

Da var det bare å sette seg ned for å vente på gruppa, fikk snakket med mye nye folk og traff også et par nye aussier i løpet av dagen.
Kirsten var med i dag hun også, hun hadde det kjempefint siden hun traff ei fra klassen sin. Løp og lekte seg hele dagen de.

Gruppebedømmingen er det ikke så mye å skrive om. Dommeren ville ha oss til å trave fram og tilbake en gang, kjente på Breeze og det var vel mer eller mindre det. Røyk ut uten plasseringen i dag. Men fornøyd med dagen jeg da. En BIR og tre kjempefine kritikker.

Ellers så har hundgården blitt ferdig. Hundene storkoser seg og er ute hele dagen nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar