tirsdag 6. mai 2008

Trening og tur

I dag tok jeg med meg hundene ned på grusbanen nedom huset. Aron og Chip skulle trene litt. Først gikk vi en liten tur langs elva, virker ikke som om Chip har blitt skremt av at han falt i elva for litt siden. Han labbet rundt i vannet og drakk litt, jeg hadde bånd på de i tilfelle de kom for langt uti, greit å kunne dra de i land hvis de ble tatt av strømmen. Men begge to var forsiktige og passet seg for å gå for langt uti. Flinke gutter.

Etter turen ble det en liten treningsøkt på Chip. Tenkte jeg skulle se om han ville plukke apporten og det gjorde han. Men problemet ble at han ville tygge på den. Så da må vi starte med hold-trening. Men det var ikke noe moro i det hele tatt. Ville ikke ta apporten mens jeg hold i den, men hvis jeg la den fra meg på bakken, plukket han den med en gang. Så da har vi noe mer vi må trene på. Avsluttet økten med masse lek, kastet tennisball til han og bare koste oss.


Så var det Aron sin tur. Startet med neseprøve, gikk nok litt for fort fram. Jeg hadde lagt ut 5 uberørte og den ene som jeg har tatt på. Aron løp ut i vill fart, snuste over et par og plukket bare en han fant. Så vi må nok starte fra begynnelsen av og trene på en neseprøve. Prøvde å sende han ut en gang til, men det ble bare rot. Han fikk en liten pause etter det mislykkede forsøket.
Trente litt på ruta i dag også. Det går mye bedre nå, han løper ut i ruta og stiller seg opp. Belønnet at han løp ut, og avsluttet. Så ny utsendelese, kommanderte han ned i dekk og belønnet det. Så prøvde vi nesten hele øvelsen. Han kommer inn på plass når jeg roper på han også. Så nå skal vi kanskje klare den øvelsen neste gang vi starter. ;)
Avsluttet treningsøkten med masse lek. Han fikk løpe etter tennis-ballene han også.
Lady og Nanook har fått seg en liten tur i dag. Lady storkoste seg på tur, hadde henne i langline så hun skulle få litt frihet til å lukte og løpe litt. Har ikke lyst til å ha henne løs langs veien, vet jo aldri hva man møter der. Nanook har kjempegodt av å gå disse turene. Må trene opp muskulaturen i brystet på han. Skal begynne å sykle litt med han etterhvert også, men det blir bare små og lette turer.

Her kommer noen bilder fra dagen


Aron og Chip koser seg på tur


Chip plukker opp apporten


Chip med apporten


Flink gutt ja :)


Holder apporten pent


Løper og leker seg


Fant en kjempegod pinne som må smakes på


Flotte gutten min

1 kommentar:

  1. Åååå såååå flink en gutt! Apporterer og alle greier. Flinke vofsen det tenker jeg. Stjeler noen av de fine bildene- ok?

    SvarSlett