fredag 11. april 2008

Bytur

I dag kjørte jeg og hundene en kjapp tur på Orkanger. Kjørte innom arbeid og hentet noen papirer, før jeg kjørte videre til Stavsøra. Møtte Janne, Trond og hundene deres. Chip, Mosa og Baylie lekte seg masse. Fikk tatt noen bilder som kommer i bildebloggen. Chip og Mosa er født på samme dag, nesten like store og bare 1 kg forskjell på de to. Var moro å se lillegutten min leke seg med jevngamle valper.

Etter at valpene hadde lekt litt, fikk Aron ut og trene. Trente litt på fri ved foten, sakte marsj og vendinger. Det gikk mye bedre enn sist vi holdt på. Han holdt plassen sin bra og satte seg ikke ned på sakte marsj. Aron fikk seg en liten pause i bilen, mens Janne og Sviffer trente litt.

Prøvde å trene litt på ruta, startet med ball midt i ruta, sendte han fram og belønnet masse inne i ruta. Gjentok et par ganger til Aron skjønte hva jeg mente. Avsluttet med å sende han ut, uten at det lå ball i ruta. Belønnet kjempemasse at han løp ut og ventet i ruta.

Trente litt på apport over hinder også. Han plukket apporten kjempebra, uten å støte . Den første gangen var jeg litt usikker på om han skulle sitte igjen, før jeg kalte han tilbake. Så det ble litt tull, men han hoppet tilbake og kom på plass. De to siste gangen gikk det kjempebra. Fin fart over og tilbake.
Trente litt på metallapport også. Plukket kjempebra og kom i fin fart tilbake. Avsluttet med treapport, som han også plukket uten å støte. Da avsluttet vi, for jeg var kjempefornøyd.

Her kommer noen bilder av Aron over hinderet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar