søndag 27. april 2008

Utstilling

Da er helgen over og mye har skjedd. På fredag fikk vi tilbake bilen, ble ikke billig men nå virker i alle fall bremsene. Kjørte inn til Trondheim og hentet Kirsten på barnehagen. Kjørte så hjem og pakket i bilen. Var på Oppdal fra fredag til søndag morgen. På søndag kjørte vi til Sunndalsøra. Nanook og Chip skulle på utstilling. Uheldigvis skulle de stilles på samme tiden, så da måtte Sigbjørn stille ut Nanook selv. Ringene var ganske langt borte fra hverandre, så jeg fikk ikke sett hvordan det gikk. Men etter at jeg hadde stilt ut Chip, kom de gående og var ganske fornøyde. Nanook hadde blitt BIR.
Selve utstillingen ble et kapittel for seg selv. Kom inn i ringen og skulle stille opp Chip. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk bruke godbiter. Hjelp, hans første utstilling og ingen godbiter. Hvordan skal jeg da få han til å stå. Men akkurat det gikk bra. Verre var det med travingen. Det ble mest hopp og sprett, bitte litt trav og så hopp og sprett igjen. Holdt på å le meg ihjel. Litt av en kenguru. Fikk en fin kritikk som jeg legger ut på hjemmesiden. Han stilte mot Cherise, tispa til Madde og den endelige avgjørelsen var at Chip ble BIR og Cher ble BIM. Så nå var det bare å vente på gruppa.
Ble sittende å se på mange flotte hunder, møtte mange kjentfolk og hadde en flott dag. Det var kjempeflott vær, sol og varmt. Kirsten var kjempeflink hele dagen, lekte seg og koste med hundene.
Omsider begynte gruppa, heldigvis skulle valpene inn først. Chip stod pent, og travet faktisk nesten hele runden. Var utrolig fornøyd. Dommeren plukket ut de som ikke gikk videre, og vi ble faktisk stående igjen. Chip ble 3 beste i gruppa. Strålende fornøyd med resultatet.
Nanook var også kjempeflink i gruppa. Stod pent han også, travet flott men ble ikke plukket ut. Så da var vi omsider ferdige.
Pakket i bilen og kjørte hjemover. Stoppet på bensinstasjonen og kjøpte oss is. Syntes vi hadde fortjent det nå. Stoppet på en rasteplass og spiste litt mat. Så kjørte vi til Trondheim for å levere Kirsten. Tror hun har hatt en fin dag, selv om det ble litt kjedelig til tider.
Alt i alt en fin helg, flotte resultater, snille hunder og snill jente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar