tirsdag 15. april 2008

Trening

Kjørte til Stavsøra igjen i dag. Bare Aron ble med for å trene. Sigbjørn hadde med Nanook og da ble det ikke plass til Chip i bilen. Har bare plass til 2 hunder akkurat nå, men det skal vi få gjort noe med.
Trente på litt forskjellig med Aron i dag. Først trente vi på fellesdekk i 4 min. Aron og Sviffer lå pent og ventet til vi kom tilbake. Vanskelig å høre om noen av de hadde noe lyd, så både Janne og jeg var veldig fornøyde med den. Så fikk Aron en liten pause mens Sviffer trente.
I dag trente vi på ruta, noe som gikk mye bedre enn sist. Han løper inn og legger seg ned på kommando. Nå må vi bare få litt mer avstand og trene på resten av øvelsen.
Trente også på fri ved foten. Det gikk kjempebra i dag. Janne og jeg gikk rundt hverandre og begge hundene var veldig flinke. Var bare da Janne belønnet Sviffer med ball at Aron mistet konsentrasjonen. Trente også på sitt under marsj, noe som gikk over all forventning. Lenge siden sist vi trente på det, men Aron satte seg med en gang jeg sa sitt.
Fikk også trene på apport over hinder, både tre og metall. Treapporten går veldig bra nå, men metallapport over hinder var litt vanskelig. Han holder veldig svakt, så apporten faller ut av munnen når han hopper tilbake.
Hadde ei lita økt med innkalling også. Jeg var ganske fornøyd med hele øvelsen, men det er helt sikker noe som kan bli bedre. Han kan såklart stoppe raskere og legge seg ned raskere, men vi har jo ikke trent på det så veldig mye i det siste. Blir nok bedre etterhvert, må jo bare trene litt.

Alt i alt ei fin treningsøkt med Aron i dag. Han er mye mer konsentrert nå enn han har vært på lenge, men det er kanskje ikke så rart. Har jo hatt fri ganske lenge, men det skal det bli slutt på nå. Må jo prøve å konkurrere litt igjen.

Etter at vi kom hjem tok jeg ut Chip og trente litt med han. Startet med litt kontakttrening. Han skjønner ganske fort at han må se på meg for å få godbiten. Tok steget videre og fikk han inn på plass. Måtte bruke godbit, men han satte seg pent ned ved siden av meg. Flink den lille gutten ja. Tok han med inn etter at vi hadde holdt på ute ei lita stund, tenkte jeg skulle prøve å lære han hva klikker var for noe. Han tok kontakt med meg, jeg klikket og han fikk godbit. Deretter gikk det ikke mange sekundene før han tok kontakt igjen. Ny klikk og godbit. Tror nok han skal skjønne ganske fort hva en klikker er for noe.

1 kommentar:

  1. Takk for fin trening i dag:)
    Det må ikke bli så lenge til neste gang!

    SvarSlett