tirsdag 22. april 2008

Møkkadag

Jupp jupp. Da er jeg billøs igjen. Nå er det Nissan som ikke er som den skal. Skulle kjøre ned til postkassen før jeg kjørte videre til butikken. Men så lett skulle det ikke være. Kom til postkassen, så trykket jeg på bremsepedalen. Men ingenting skjedde :( Bremsene virket ikke. Fikk stoppet bilen med håndbrekket, hentet posten og rullet rolig ned bakken. Tenkte at jeg kom meg sikkert bort til butikken også, og jo da. Kom meg dit, men lett var det ikke. Bilen ville bare dra til høyre. Ringte til verkstedet og lurte på hva jeg skulle gjøre. Jo da, måtte bare komme med bilen hvis jeg ville kjøre den nedover. Ellers så måtte den hentes. Men jeg kjørte nedover jeg, måtte bare passe på at jeg hadde god avstand til bilene foran og at jeg hadde mulighet til å bruke håndbrekket.

Kom meg ned til verksted, tok ut Chip og gikk rundt på plassen mens vi ventet. Stine kom nedom hun også. Greit å ha noen å prate med mens jeg ventet. Etter et par timer fikk jeg dommen. Bilen er bremseløs. Bremseklossene var borte !! og all bremsevæsken hadde også forsvunnet. Merkelig, spør du meg. Så nå har jeg ingen bil, igjen...

Måtte ta med Chip og gå ned til travparken, der ble vi sittende å vente på at Sigbjørn skulle komme fra jobben. Så da fikk vi pratet litt mer med Stine.
Chip fikk også leke seg litt med Tatra, King og en labradorhanne. De løp rundt i gropa (et inngjeret område med grus, hestene bruker å stå der til vanlig) og lekte seg. Midt i gropa var det vann og et lite snø/is-lag. Chip var litt skeptisk på vannet til å begynne med, kanskje ikke så rart med tanke på at han falt i elva for ei ukes tid siden. Men etterhvert fant han ut at det faktisk var moro å løpe rundt der.
Chip fikk også se noen hester som trente når vi kom. De var egentlig ganske skumle, så han måtte skremme de litt. Bjeffet og kjeftet helt til de hadde løpt forbi oss, da var det greit etterpå. Ikke lett å være liten valp når slike store, rare ting kommer løpende med vogn bak seg ;)

Kom oss omsider hjem, nå skal jeg ikke gjøre noe mer i dag. Blir litt oppgitt når det er bare prakk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar